Projecten

Odilia Kerkhoven: student, ondernemer en organisator

Odilia Kerkhoven is derdejaarsstudent Business Innovation. Naast haar studie heeft ze een eigen onderneming, is ze bezig met een nieuwe onderneming en is ze bestuurslid bij businessclub Eigenaardig in Den Bosch.

Ondernemen

Odilia wilde niet altijd een eigen bedrijf. “Ik zag nooit een directe link tussen mij en ondernemen. Maar tijdens het maken van mijn studiekeuze merkte ik dat ik zowel economie als creativiteit heel interessant vind. Die combinatie was bij Business Innovation heel aanwezig. In mijn tweede jaar kreeg ik de kans een eigen onderneming te beginnen. Vanaf toen startte mijn interesse in ondernemen.”

Odilia is druk bezig met het vormgeven van haar portfolio. Hiervoor visualiseert ze onder andere concepten, missies en visies van bedrijven. “Ik ben aan het werk voor mijn stagebedrijf. Zo heb ik voor hen een flyer, een infographic en een video gemaakt. Door het opbouwen van mijn portfolio creëer ik waarde voor mezelf als ondernemer.”

Muzieksmaak

Ook is de studente Business Innovation bezig met het opbouwen van een nieuwe onderneming, samen met haar beste vriendin. "Mijn vriendin en ik hebben allebei dezelfde muzieksmaak, namelijk old school en soul. Toen bedachten we ons: waarom delen we deze sfeer niet met anderen?”

Nu willen ze sfeer en beleving bieden bij borrels en feesten. “Het plan is om 7 thema’s te creëren waaruit de klant kan kiezen. Wij verzorgen alles binnen dit thema, zoals de muziek en aankleding. Dit doen we in samenwerking met een cateringbedrijf. Het personeel van de catering kan alles opbouwen, waardoor wij niet altijd op locatie hoeven te zijn."

De onderneming staat nu nog in de kinderschoenen. "Binnenkort is de moeder van mijn beste vriendin jarig en die heeft haar eigen cateringbedrijf. We willen op deze verjaardag ons idee testen en vanuit daar kijken of het een succes kan worden."

Businessclub Eigenaardig

Behalve actief studentondernemer is Odilia ook bestuurslid van businessclub Eigenaardig. Deze club staat open voor iedereen die interesse heeft in ondernemen, ondernemerschap of het beginnen van een eigen onderneming.

Officieel werkt ze als secretaresse, maar Odilia neemt veel meer taken op zich. "Ik beheer de Facebookpagina, promoot events en ontwerp posters en banners. Daarnaast denk ik mee met andere bestuursleden over inrichting van taken. Ik ben van mening dat je het nooit te druk kan hebben.”