Arlène Denissen is op 2 oktober van start gegaan in het College van Bestuur van Avans Hogeschool. Samen met waarnemend voorzitter Jacomine Ravensbergen en interim-bestuursleden Frank van Hout en Jan Bogerd is Arlène vanaf nu verantwoordelijk voor het dagelijkse bestuur van Avans. De komende maanden neemt ze de portefeuille van Frank geleidelijk over.

Wat staat er deze week zoal in je agenda?

Arlène: “Vooral veel kennismakingen. Ik voer individuele gesprekken met het secretariaat, de staf en andere collega’s. Donderdag maak ik met de andere leden van het College van Bestuur (hierna: CvB, red.) een rondje langs de velden. Ook staat er een strategische sessie met het CvB en de staf op het programma. Daarnaast doe ik mee aan een kennissessie over digitalisering en vrijdag is de kick-off van het nieuwe Ambition Level Leadership-jaar, in het kader van leiderschapsontwikkeling. Kortom: ik val met mijn neus in de boter.”

Wat valt je vooral op?

“De warme ontvangst! Ik voel me ontzettend welkom. Het is leuk om te merken hoe open collega’s zijn en hoe makkelijk ze in gesprek gaan. Ik heb ook gemerkt hoe gezellig het is om samen met de staf en het secretariaat te lunchen. We hebben zelfs al een potje gesjoeld samen. Want ook lachen met collega’s in een informele sfeer vind ik belangrijk.”

Waar richt je je de komende tijd vooral op?

“Omdat ik uiteindelijk de portefeuille van Frank overneem, trekken wij de komende maanden samen op. Dat brengt mij in de luxe positie dat ik volop tijd heb om de organisatie goed te leren kennen. De komende weken ga ik daarom in gesprek met veel collega’s, waarbij ik vooral goed wil luisteren. Daarnaast start ik direct als bestuurslid van de Juridische Hogeschool Avans-Fontys.”

Welke boodschap wil je meegeven aan de medewerkers van Avans?

“Ik kijk ernaar uit om verder kennis te maken met Avans, want ik heb de indruk dat er veel talent rondloopt. Samen met mijn collega’s van het CvB ga ik graag met collega’s in gesprek. Zie je me lopen, spreek me dan vooral aan. Ik hoor graag wat iedereen bezighoudt. Tot snel!”