Sarah Wilton-Wels, lid van het College van Bestuur (CvB), neemt afscheid van Avans Hogeschool. Ze treedt per 1 september 2023 aan als voorzitter van het College van Bestuur van Hogeschool Rotterdam.

Sarah Wilton-Wels vertrekt bij Avans Hogeschool

Sarah Wilton-Wels: “Het was een moeilijk besluit. Met pijn in mijn hart heb ik die beslissing genomen. Avans is een prachtige instelling die altijd dicht bij me zal blijven. Ik wil graag alle geweldige Avanscollega’s, in het bijzonder mijn medebestuurders vicevoorzitter Jacomine Ravensbergen en voorzitter Philippe Raets, bedanken voor de fijne samenwerking. Ik heb veel geleerd bij Avans, met name hoe belangrijk nabijheid is in het besturen. Het was een genot en eer om hier te mogen werken en ook de komende maanden blijf ik me met veel plezier inzetten voor Avans. Daarna richt ik mij op Rotterdam, waar ik heb gestudeerd en al 17 jaar met veel plezier woon. De Hogeschool Rotterdam staat voor verschillende grote uitdagingen en het is voor mij een mooi moment om aan de vooravond van een nieuwe strategische periode in te stappen.”

Jacomine Ravensbergen, vicevoorzitter CvB: “Het is voor Sarah een hele mooie en logische stap, gezien haar Rotterdamse roots. Het is voor Avans natuurlijk heel jammer dat zij vertrekt. Sarah heeft zich in de volle breedte voor Avans ingezet, in het bijzonder voor het leiderschapsprogramma, het nieuwe budgetmodel, de nieuwbouwprojecten, Spark, de Citydeal in Den Bosch en de digitale transformatie. Ik zal haar als collega in het CvB zeer missen.”

John Jorritsma, voorzitter Raad van Toezicht (RvT): “Namens de RvT wil ik Sarah van harte feliciteren met deze mooie overstap. Gezien haar verleden in Rotterdam en haar ambities in het hoger onderwijs snappen we haar besluit heel goed. Het is natuurlijk wel heel jammer en spijtig voor ons, want Sarah is altijd een zeer gewaardeerd collegelid bij Avans geweest. We gaan haar expertise, betrokkenheid en leidinggevende kwaliteiten zeker missen. We bedanken Sarah voor haar tijd bij Avans en wensen haar het allerbeste bij Hogeschool Rotterdam. De RvT gaat zich de komende tijd, samen met het CvB, beraden op de vacant komende positie en op welke wijze deze moet worden ingevuld. We hebben veel vertrouwen in de organisatie en het CvB dat we dit goed gaan oppakken, zodat we ook richting de toekomst de toppositie die Avans heeft opgebouwd kunnen handhaven en versterken.”