Avans Hogeschool gaat het masteraanbod uitbreiden. Op dit moment biedt Avans 2 masteropleidingen aan: Master of Arts in Animation en Master of Arts in Fine Art & Design. In september 2024 gaat de master Material & Energy Transition van start, waarin het thema duurzaamheid wordt belicht vanuit een technisch perspectief. In 2025 moeten nog eens 3 nieuwe masters volgen.

Masteropleidingen Avans

Waarom gaat Avans meer masters aanbieden? En waarom juist deze? Milou van Harsel (projectteamlid masters) en Han van Osch (projectleider voor de master Material & Energy Transition) geven antwoord op deze vragen. “Het werkveld zit echt te wachten op deze professionals”, weet Milou. Han: “Veel studenten hebben een brede interesse én de drive om vanuit de volle breedte iets te veranderen.”

In het volledige interview op BijAvans lees je onder andere waarom hbo-masters juist in deze tijd zo relevant zijn, wat de missie is van de master Material & Energy Transition én vanaf wanneer studenten zich voor deze master kunnen aanmelden.