Op donderdag 13 april vond de jaarlijkse Avansdag plaats. Het thema: Avans maakt het waar.

Avansdag Avans Hogeschool

In 1931 Congrescentrum in Den Bosch kwamen zo’n 1.500 Avansmedewerkers samen om inspirerende voorbeelden te delen over hoe Avans haar ambitie waarmaakt. En om te luisteren naar sprekers en workshops te volgen. Kortom: een mooi moment om de stand van zaken rondom Ambitie 2025 met elkaar te bespreken. En elkaar een luisterend oor te bieden.

Alle bezoekers verzamelden zich aan het begin van de dag in de foyer van het congrescentrum, waar Jacomine Ravensbergen van het College van Bestuur hen toesprak. Hierna vervolgde iedereen zijn eigen weg om in 3 rondes de workshops en inspiratiesessies te volgen. Hier konden zij zich laten bijpraten over de ontwikkelingen binnen Avans, verdiepen in hun persoonlijke ontwikkeling of vaardigheden en nieuwe ideeën opdoen.

Aansprekende verhalen

Naast de workshops en inspiratiesessies konden de bezoekers ook luisteren naar een tal van sprekers. Zo nam kunstenaar, onderzoeker en technoloog Koert van Mensvoort de bezoekers mee naar de toekomst, met de mens als uitgangspunt van de technologische ontwikkeling. En sprak onderzoeker en adviseur Gijs Dierks over hoe je als transitiemaker in het onderwijs relevant blijft in een wereld die constant in beweging is. Gijs is onderzoeker bij DRIFT.

Ook voormalig bestuurder en topambtenaar Merel van Vroonhoven was 1 van de sprekers. Zij maakte 2 jaar geleden de overstap naar lerares in het speciaal onderwijs. Ze vertelde over hoe ze de regie nam in haar ontwikkeling, wat dit van haar heeft gevraagd en wat dit haar heeft gebracht. "Merel nam ons mee in haar keuzes in het kader van een Leven Lang Ontwikkelen. Van de bestuurskamer naar het klaslokaal en hoeveel voldoening haar dit oplevert. Ook hield ze bestuurlijk Nederland een spiegel voor. Inspirerend en een geweldig rolmodel voor velen”, aldus Sarah Wilton van het College van Bestuur.