In het imago-onderzoek van Computable is Avans Hogeschool dit jaar ruimschoots als beste hogeschool uit de bus gekomen. Nederlandse ict’ers gaven Avans een hoge score als het gaat om ICT-kennisniveau en innovatie. Onder hen is Avans bovendien een populaire werkgever en aantrekkelijke opdrachtgever.

“De digitale transformatie staat al jaren hoog op onze agenda, waarbij we kiezen voor een integrale aanpak”, reageert Sarah Wilton namens het College van Bestuur. “Wij plukken daar nu de vruchten van. De nummer 1-positie in de ranking van hogescholen is robuust en mooi. Bovendien zijn we in de ranking van niet-ict-organisaties fors gestegen van plaats 64 naar plaats 49. Dit betekent dat we een relevante werkgever zijn, zowel binnen als buiten onze sector. Daar zijn we trots op en dat dragen we graag uit.”

Computable publiceert jaarlijks de top-100 van niet-ict-organisaties met het beste imago. Dit jaar werkten 912 personen aan het onderzoek mee. Zij beoordeelden het imago van de 157 deelnemende organisaties:

• op basis van het kennisniveau van de medewerkers
  • als opdrachtgever en werkgever
  • op innovatiegebied

De deelnemende organisaties hebben minimaal 150 ict’ers in dienst in Nederland.

Bekijk de volledige top-100 op de website van Computable