In 2017 startte Avans Academie Associate degrees met het aanbieden van 2-jarige, praktijkgerichte hbo-opleidingen. Destijds waren er 7 opleidingen en begon de Academie met 300 studenten. Dit studiejaar zijn er 12 opleidingen en volgen al 1.750 studenten een Ad. Met deze mooie aantallen bewijst de Academie haar toegevoegde waarde. Een goede reden dus voor een feest.

Avans Academie Associate degrees

Studenten die via deze route willen doorstromen naar een hbo-opleiding, of werkenden die willen doorgroeien zijn blij met de 2-jarige opleidingen van de Academie. Net als bedrijven en instellingen. De Academie werkt nauw samen met bedrijven en organisaties om de theorie zo goed mogelijk aan de praktijk te koppelen.

Praktijkervaring

Studenten gaan bij een Ad-opleiding veelvuldig aan de slag met opdrachten vanuit het werkveld, nemen deel aan gastcolleges en gaan op bedrijfsexcursies. Zo leren ze de praktijk kennen. In 2 jaar tijd worden de studenten opgeleid tot praktische werknemers met een theoretische basis.

Academiedirecteur Noortje de Bruin: “Praktijkgerichtheid is cruciaal, omdat alleen door praktijkervaring diepere kennis ontstaat. Na het behalen van een Associate degree-diploma zijn de kansen voor studenten op de arbeidsmarkt groter en is het ook mogelijk om door te stromen naar een aansluitende hbo-bacheloropleiding. Genoeg kansen voor een succesvolle verdere toekomst.”

Viering

Het succes en 5-jarig bestaan van de Academie vieren we op donderdag 22 september. Om 13.00 uur start het programma met de theatershow ‘Omdenken’. En om 15.00 uur wordt de Lustrummarkt geopend. De markt vindt plaats aan de Statenlaan 29-67 in Den Bosch. De dag wordt afgesloten met een netwerkborrel om 16.15 uur en een lustrumfeest in de avond voor de studenten.