Een routekaart gemaakt voor en door kinderen. Wat valt hen op als ze op bezoek gaan in de gevangenis? Deze routekaart wil een bijdrage leveren aan het herstel van de ouder-kindrelatie.

Wat kom je tegen als je op bezoek gaat in de gevangenis? Kijk door de ‘ogen van een kind’ naar de route die je bij de bezoekzaal brengt. Wat valt hen op? De routekaart, gemaakt door en voor kinderen, wil een bijdrage leveren aan het herstel van de ouder-kindrelatie.

De routekaart

De routekaart voor kinderen en ouders is een digitale hand-out te downloaden via de website van Expertisecentrum K I N D. Gemaakt door en voor kinderen. Als professional gebruik je de routekaart bijvoorbeeld om de detentie van een ouder en de gevolgen ervan bespreekbaar te maken. Of bereid op deze manier een bezoek aan de gevangenis voor.

De routekaart kwam op initiatief van Expertisecentrum K I N D tot stand en is samen met de PI Dordrecht en Isabel gemaakt. De foto’s zijn gemaakt door fotografe Amy Verhoeven.

Voor meer informatie over kinderen met gedetineerde ouders zie: www.expertisecentrumkind.nl