Hoe ziet een duurzaam Nederland eruit en wat moeten we nú doen om dat te bereiken? Die vragen staan centraal tijdens Future Visions & Bold Decisions op vrijdag 16 oktober.

Veel jongeren zijn bezig om antwoorden te vinden op de klimaatuitdagingen waar de mensheid mee te maken heeft. Reden dat zij tijdens het event de ruimte krijgen om hun ideeën te pitchen aan beleidsmakers als Diederik Samsom (kabinetschef van Eurocommissaris Frans Timmermans) en Jeroen Rooijakkers, wethouder van o.m. Duurzaamheid en Milieu in de gemeente Veldhoven.

Europese Green Deal

Voor de pitches van o.a. Avans-studenten geeft Diederik Samsom de keynote speech van het event. Die zal gaan over de Europese Green Deal, waar de ex-PvdA-lijsttrekker de drijvende kracht achter is. Organisator van Future Visions & Bold Decisions is PvdA Regio Eindhoven in samenwerking met onder meer Avans Hogeschool en het Sustainability Network Eindhoven van de TU/e.

Zelf pitchen

Wie jonger is dan 30 jaar en een sterk idee of vernieuwende oplossing heeft op het gebied van duurzaamheid, kan dat pitchen voor de aanwezige politieke bazen. Upload daarvoor uiterlijk 10 oktober een video van maximaal 3 minuten met een voorbeeldpitch op de website van Future Visions.

Bijwonen

Future Visions & Bold Decisions vindt plaats op vrijdag 16 oktober van 15.00-16.30 uur. Geïnteresseerden kunnen het event online bijwonen. Aanmelden kan hier.