Op zaterdag 13 oktober vond de eerste HBO-i Algorithm Programming Contest plaats die Avans Hogeschool organiseerde. 13 teams bonden de strijd aan om binnen 5 uur zo veel mogelijk opgaven op te lossen. De deelnemers moesten hiervoor puzzelen met algoritmische probleemstellingen.

Na 5 uur inspanning won team ‘setWinner(true)’ van Avans ’s Hertogenbosch door maar liefst 5 van de 8 opgaven op te lossen. Hogeschool Rotterdam werd tweede. Zij losten ook 5 opgaven op, maar hadden hier net iets meer tijd voor nodig. De derde plek was voor Hogeschool Arnhem en Nijmegen, met 4 goede oplossingen. De winnaars kregen een mooie geldprijs en de deelnemers sloten de dag af met een drankje.

Hbo’ers uit heel Nederland deden mee met deze wedstrijd. Er waren deelnemers van Avans, Fontys, Hogeschool Rotterdam, NHL Stenden en Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

De wedstrijd is dit jaar voor het eerst georganiseerd en werd enthousiast ontvangen, meer informatie is te lezen op de contest-website. We gaan ons best doen om volgend jaar weer een succesvolle wedstrijd te organiseren.