Avans Hogeschool startte oktober 2015 met de verbouwing van de Avanslocatie aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch. Die verbouwing doet Avans zo duurzaam mogelijk. Avans investeert onder andere in zonnepanelen, ledverlichting en het verwarming- en ventilatiesysteem. Ook het oude meubilair gaat niet zomaar weg. Eind vorig jaar deed Avans een oproep aan goede doelen of zij oud lesmeubilair van Avans konden gebruiken. Avans kan nu vijf goede doelen blij maken met gratis lesmeubilair.

Scholen in Sri Lanka en Oeganda

Stichting PiKaSpon bouwt al tien jaar scholen in Sri Lanka. Half februari arriveren 385 stoelen en tafels van Avans bij een grote ambachtsschool. Bierbrouwerij La Trappe steunt met de Isid’or campagne een arme streek in Oeganda. Dit jaar krijgen twee scholen daar nieuw meubilair en lesmateriaal. 190 stoelen en tafels van Avans gaan naar deze scholen. Broeder Isaac: “Hoe mooi is het om te zien dat een kind niet meer met een schrift op haar knieën hoeft te zitten, maar in een gewone schoolbank. Dit gebaar vanuit Avans Hogeschool staat voor een belangeloze samenwerking waar we allemaal rijker van worden”.

Ook meubilair naar ‘s-Hertogenbosch

Ook de stichting Nederland tegen Armoede uit Den Bosch krijgt 60 stoelen en tafels. Zij helpen Nederlandse gezinnen die het financieel moeilijk hebben. De stoelen en tafels gaan naar de gezinnen en naar ruimtes waar cursussen worden gegeven aan kinderen. Cor Unum is een keramisch atelier in ‘s-Hertogenbosch waar mensen met afstand tot de arbeidsmarkt werken. Zij krijgen acht stoelen en tafels voor hun werkplaats. Het bouwproject Bewust Wonen Werken Boschveld krijgt 40 stoelen voor een gezamenlijke ruimte in hun nieuwe wooncomplex.

Duurzaamheid

Avans leidt professionals op die later het verschil maken. In uiteenlopende vakgebieden, maar altijd met het oog op de toekomst. Avans levert studenten af met de kennis en vaardigheden om een duurzame bijdrage te leveren aan de samenleving waarin zij werken. Met duurzaam wordt bedoeld dat zij een maatschappelijk bewustzijn hebben voor mens, milieu en welvaart.