De Academie voor Sociale Studies in Breda organiseert op 7 oktober voor de tweede maal de Nationale Ouderendag (NOD). Om die reden is Avans Hogeschool op zoek naar honderden wensen van ouderen.

Alle 75-plussers in de regio Breda die nog een wens hebben, maar voor wie het niet mogelijk is die zelfstandig uit te voeren, zijn welkom om dit bij Avans onder de aandacht te brengen. De komende weken verstuurt de onderwijsinstelling de eerste kaarten aan kandidaten met het verzoek om zich aan te melden. Dat kan tot 7 juli.

Zweefvliegen

Het gaat om wensen waar geen tijd, ruimte of ondersteuning voor is. Zoals bijvoorbeeld vliegtuigen kijken op Schiphol, zweefvliegen of nog een keer de zee zien. Het initiatief is niet alleen voor ouderen die sociale contacten missen. Ook senioren zonder financiële middelen of met een gebrekkige fysieke gesteldheid komen in aanmerking.

De organisatie van de Nationale Ouderendag is onderdeel van het onderwijs. De Academie voor Sociale Studies zet zo’n 300 tweedejaarsstudenten en ongeveer 70 medewerkers in.

Positieve ervaring

“Naast het vervullen van wensen is het doel studenten kennis te laten maken met ouderen. Uit een evaluatie na de Ouderendag van vorig jaar bleek dat de meeste studenten de contacten met ouderen positief ervaren en ook vaker kiezen om te gaan werken met ouderen”, aldus het NOD-comité van Avans.

Avans Hogeschool hoort graag van u als u zelf 75-plusser met een wens bent, of als u iemand in uw omgeving kent, die ergens van droomt. Aanmelden kan door het opsturen van de wenskaart die ouderen in de brievenbus vinden of door de wens in te sturen per mail: [email protected] of door te bellen naar 06 1926 4254. Meer informatie is te vinden via de link ouderendagbreda.avans.nl

Academie voor Sociale Studies

De Academie voor Sociale Studies van Avans Hogeschool biedt in Breda de voltijdopleidingen Culturele en Maatschappelijke Vorming (CMV), Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD) en Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). De academie werkt bij de ontwikkeling en uitvoering van het onderwijs intensief samen met beroepsprofessionals. Hierdoor sluiten de opleidingen goed aan op de praktijk.