Een bijzonder gastcollege dinsdagochtend op Avans Hogeschool in Breda. Een docent van de Maltepe Universiteit uit Istanbul sprak in alle vroegte over het probleem met straatkinderen in de metropool aan de Bosporus.

Het bezoek uit Turkije is naar Nederland gekomen in verband met een samenwerkingsproject met Avans Hogeschool. Deze week staat in het teken van de samenwerking tussen de 2 opleidingsinstituten. Die kwam in 2009 tot stand. Onder leiding van Hayati Akdag en Collin den Braber van de opleiding ASB is een heel programma opgesteld, waaronder 2 gastcolleges.

Kick-off

Özden Bademci, docent aan de Maltepe Universiteit, trapte de week af met een college over de problematiek met straatkinderen in Instanbul. Later deze week, op donderdag 5 december, volgt een gastcollege van de Turkse docenten Sevil Atauz en Nurgun Oktik. Zij spreken over huiselijk geweld en maatschappelijke ontwikkelingen.

Ondertekening

Volgens Den Braber is de samenwerking ontstaan omdat het Turkse onderwijs op het gebied van sociale studies ondersteuning kan gebruiken. "En daarin wil Avans Hogeschool een rol spelen", aldus Den Braber. Bestuursvoorzitter Paul Rüpp tekent donderdagochtend een nieuw samenwerkingscontract.