Communicatie deeltijd hbo

Carrièreperspectieven

Het aantal vacatures binnen de communicatiebranche laat duidelijk een stijgende lijn zien. Het vakgebied wordt steeds volwassener. De communicatieprofessional van de toekomst heeft een brede scope. Daarom heb je veel kennis over verschillende vakgebieden en ben je een betrouwbare gesprekspartner voor het management en anderen in de organisatie. Je laat zien hoe gedrag en communicatie in organisaties op elkaar en op samenwerking inwerken. Met lef en vertrouwen ontwikkel je je steeds verder, zowel op je eigen vakgebied als in de breedte. Daarmee voeg je waarde toe aan het bedrijf of de organisatie in zijn geheel. Werk in de communicatie is niet alleen heel gevarieerd en uitdagend, maar ook nog eens toekomstbestendig.

Potentiële beroepen

  • Communicatieadviseur
    Je bent onder meer verantwoordelijk voor de interne of externe communicatiestrategie en je adviseert het management hierover. Je houdt je ook bezig met de huisstijl en de productie van communicatie-uitingen.
  • Contentmanager
    Je zorgt ervoor dat de website van jouw organisatie up-to-date is, zowel inhoudelijk als technisch.
  • PR-manager
    Je houdt je bezig met de reputatie van de organisatie waarvoor je werkt. Je stuurt een team aan dat de public relations verzorgt of je onderhoudt zelf contacten met de buitenwereld.
  • Persvoorlichter
    Je bent de schakel tussen jouw organisatie en de buitenwereld. Je geeft informatie over de standpunten en bezigheden van de organisatie en onderhoudt contacten met de pers.
  • Brandmanager
    Je zet een merk of product in de markt of bouwt dit uit. Daarmee versterk je de positie van dit merk en van de organisatie.