De Master of Animation van St. Joost School of Art & Design behoort volgens de Keuzegids tot de 13 meest ‘excellente’ van Nederland. De Keuzegids baseert zich op de studentenoordelen uit de Nationale Studenten Enquête (NSE) die gaat over 1200 masters.

René Bosma, directeur van de kunstacademie, is trots op de uitverkiezing, vertelt hij aan Punt. ”Dat de master is beoordeeld als een van de beste masteropleidingen is natuurlijk fantastisch nieuws. Het is een groot compliment aan het docententeam, de studenten, alumni en de samenwerkingspartners in het werkveld die met elkaar de opleiding maken en al jaren op de kaart zetten.”

Persoonlijke betrokkenheid

De eenjarige master kreeg van de studenten de maximale score op alle onderdelen: inhoud, docenten, toetsing, sfeer en voorbereiding op de loopbaan. Bosma, die sinds 2019 directeur is van St. Joost, vindt dat waardering in de Keuzegids het gevolg is van een goede samenwerking. ”En van persoonlijke betrokkenheid bij de ontwikkeling van talent en het doen van praktijkgericht onderzoek.”

Wil je meer lezen over de Master of Animation? Dat kan hier