Video: INTRO Festival Den Bosch een warm welkom voor mbo- en hbo-studenten

Ruim 5000 bezoekers, waarvan zeker 1200 mbo'ers, vierden vorige week de start van een nieuw studiejaar tijdens het INTRO Festival Den Bosch op Festivalterrein De Vliert.

INTRO Festival Den Bosch Avans Hogeschool

De 15e editie van het festival was een warm welkom in de stad Den Bosch voor alle nieuwe studenten. En een feestelijke jaaropening voor alle zittende studenten van Avans Hogeschool, Fontys Den Bosch, HAS green academy, Yuverta Den Bosch en het Koning Willem I College.

Line up

De sfeer was goed en het weer zat mee. Op 3 podia waren er optredens van onder andere The Dean, Sigourney K, Marc Floor, Marf en de Smèrrig Diskjochies. Ook de ‘hangout’ werd goed bezocht: de plek waar studie-, studentenverenigingen en sponsoren zich presenteerden. En waar studenten terecht konden voor informatie over bijbanen, verenigingen, sport, kortingsacties en nog veel meer.

Voor mbo- en hbo-studenten

Minister Dijkgraaf van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap pleit sinds zijn aantreden voor gelijke behandeling van alle studenten. En dus ook voor een gezamenlijke introductie voor mbo-, hbo- en wo-studenten. Het INTRO Festival in Den Bosch is al sinds 2019 voor zowel mbo- als hbo-studenten en is daarin echt een voorloper.

Jacomine Ravensbergen, waarnemend voorzitter van het College van Bestuur van Avans: “Het INTRO Festival is voor alle studenten een bruisende start van het studiejaar. Dit jaar voor de 15e keer. Het markeert feestelijk onze hechte samenwerking tussen hbo en mbo en met de gemeente Den Bosch. En er ontstaan soms vriendschappen voor het leven. Wij zijn er trots op dat het echt een vaste waarde is geworden voor alle studenten in Den Bosch.”

INTRO Festival Breda

Op donderdag 7 september vindt het INTRO Festival Breda plaats op het Chasséveld.