Avans Hogeschool en netwerkbedrijf Enexis gaan energieke vierjarige samenwerking aan

Avans Hogeschool en netbeheerder Enexis hebben een vierjarige samenwerking ondertekend. Het doel: vanuit co-creatie beter inspelen op de onderwijsbehoeften van de studenten om zo gezamenlijk professionals opleiden die klaar zijn voor de IT-wereld van morgen en later.

Samenwerking Enexis Avans Hogeschool

Duurzame co-creatie

De ambitie van Avans vraagt om een blijvende verandering van denken en handelen. Vanuit deze strategie wil Avans samen groeien met haar werkveldpartners. Zij dragen immers bij aan de ontwikkeling van talenten, maar ook aan ideeën en oplossingen voor de wereld van morgen. De ambitie van Enexis sluit hier naadloos op aan.

Samen het IT-onderwijs verbeteren

Enexis krijgt een actieve rol bij het IT-onderwijs van Avans, waarbij de studenten direct in contact komen met professionals uit het werkveld. Studenten gaan werken aan echte praktijkopdrachten om hiermee waardevolle praktijkervaring op te doen. Enexis gaat onder andere gastcolleges en workshops geven, is betrokken bij het ontwerpen van nieuwe lesmodules en blijft stages en afstudeeropdrachten aanbieden.

Innovatie Challenge

Ook werken de 2 partijen samen om het IT-onderwijs meer te stimuleren en onder de aandacht te brengen. Zo wordt op 15 november 2024 de Innovatie Challenge georganiseerd. Leerlingen van het middelbaar onderwijs gaan dan werken aan een vraagstuk binnen de context van de energietransitie in Nederland.