Eerste Associate degree Mechatronica diploma’s uitgereikt

In september 2017 is Avans Hogeschool gestart met de nieuwe tweejarige hbo-deeltijdopleiding Associate degree (Ad) Mechatronica, in samenwerking met Yaskawa, CSi Industries, Cadmes en Bosch Rexroth. De eerste studenten hebben op 2 oktober 2020 het Ad Mechatronica-diploma in ontvangst genomen.

De samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven is cruciaal. Door een goede samenwerking met bedrijven krijgen studenten actueel en uitdagend onderwijs en kunnen bedrijven hen kennis laten maken met de nieuwste technologieën.

“Scholing die meer aansluit op de praktijk vergroot de kansen van jongeren op de arbeidsmarkt. Bedrijven komen bovendien gemakkelijker aan geschikte arbeidskrachten. Hierdoor kunnen ze groeien en dat biedt onze regio economische kansen”, vertelt Lieske Jorritsma, opleidingscoördinator van de deeltijdopleiding Ad Mechatronica van Avans Hogeschool. Initiatieven zoals deze zijn daarmee voor zowel onderwijs als bedrijfsleven onmisbaar.

Lees het hele bericht.