, door

Oratie Peter Verkoeijen: betekenisvol zelfstandig leren in hoger onderwijs

Op woensdag 3 juli 2024 spreekt Peter Verkoeijen, lector Brein en Leren bij Avans Hogeschool en bijzonder hoogleraar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, zijn oratie 'Betekenisvol zelfstandig leren in het hoger onderwijs' uit. Dit gebeurt in de aula van de Erasmus Universiteit Rotterdam. De ontvangst is om 15.30 uur, gevolgd door de oratie om 16.00 uur.

Lector Peter Verkoeijen

Deze gebeurtenis markeert een mijlpaal in de evolutie van Avans als een vooraanstaande kennisinstelling. Door de leerstoel van Peter Verkoeijen te sponsoren, opent Avans de deur naar uitgebreid onderzoek naar een cruciaal vraagstuk: hoe kunnen studenten het meeste uit hun studie halen?

Uitdagingen van de moderne wereld

In een wereld die snel verandert, is het belangrijk dat we studenten uitrusten met de vaardigheden om maatschappelijke uitdagingen aan te gaan. Maar hoe zorgen we ervoor dat studenten zelfstandig diepgaand en betekenisvol leren? En hoe kunnen we hun motivatie ondersteunen om op deze manier te leren?

Tijdens zijn oratie adresseert Peter Verkoeijen deze vragen. Hij legt de nadruk op het belang van praktijkgericht onderzoek in zowel het hoger beroepsonderwijs als het wetenschappelijk onderwijs, en de doorwerking daarvan in de praktijk van het hoger onderwijs zelf.

Blijf op de hoogte

Benieuwd naar de inhoud van de oratie en de visie op de toekomst van het hoger onderwijs? Volg Peter Verkoeijen op LinkedIn en houd de nieuwsberichten van Future-Proof Education in de gaten. De registratielink voor de oratie is binnenkort beschikbaar. We hopen je te verwelkomen op 3 juli.