Avans studenten bezoeken fieldlab green economy

Een groep 4de-jaars studenten van Avans bezocht afgelopen week het Fieldlab Green Economy Westvoorne. Het onderzoek in dit Fieldlab richt zich op het opwekken van elektriciteit door drijvende zonnepanelen op zee.

Minne de Jong, projectleider en onderzoeker bij TNO verzorgde een uitgebreide rondleiding voor de groep, die bestond uit studenten van 4 verschillende opleidingen: Werktuigbouwkunde (Breda en Den Bosch), Electrotechniek (Breda), Technische Bedrijfskunde (Den Bosch) en Industrial Engineering & Management (Breda).

De studenten startten dit schooljaar, verdeeld in 3 projectteams, met hun minor. Het onderzoek omvat verschillende gebieden, zoals het schoonmaken van zonnepanelen door middel van drones, het ontwikkelen van een machine voor de fabricage van drijvende constructies voor zonnepanelen en onderzoek naar alternatieve materialen om dergelijke constructies duurzamer te maken.

Het lectoraat Nieuwe Materialen en hun Toepassing van Avans zorgt voor de technisch inhoudelijke begeleiding van de studenten.