Bijzonder pact Avans en artiest Paul Sinha voor warm welkom studenten en medewerkers

Bijzonder nieuws half augustus. Het hoger onderwijs gaat weer open. Eindelijk mogen alle studenten en docenten weer op locatie verschijnen. Avans Hogeschool en artiest Paul Sinha grijpen dat bijzondere moment aan om de Avansgemeenschap in Breda, Den Bosch, Tilburg en Roosendaal een warm muzikaal welkom te geven. Dat doen de artiest en de onderwijsinstelling op maandag 30 augustus met het uitbrengen van de single 'Nu Ik Jullie Zie'.

Het nummer wordt gelanceerd rondom de start van het studiejaar bij Avans Hogeschool, die de song als ‘anthem’ inzet voor zo’n 37.000 leerlingen en ruim 3.300 medewerkers die terugkomen naar school. Ook voor het College van Bestuur van de hogeschool komt het nummer en de bijhorende clip als een verrassing.

Philippe Raets, de nieuwe voorzitter van het College van Bestuur van Avans: “Het is in het diepste geheim gemaakt. Ook voor ons een aangename verrassing. Maar hoe mooi. Het is voor ons allen, studenten en medewerkers, een heel pittige periode geweest. Een periode waarin het contact met name online verliep. We weten allemaal dat dit onder andere op het sociale vlak zijn beperkingen heeft. Hoe mooi is het dan om dit bijzondere moment met zijn allen te vieren en dat te vatten in muziek? Ik hoop dat iedereen geniet van de muziek en de terugkomst op de campus.”

Het vrolijke nummer gaat over de ontlading die studenten ervaren wanneer ze eindelijk hun bureau thuis in kunnen ruilen voor de collegezalen. Sinha zegt hierover: "De gezelligheid op school, de sociale contacten, de lessen zelf en zéker ook de feestjes en contactmomenten buiten school om zijn zo belangrijk tijdens je studentenjaren. Eindelijk kan dit weer en dat wil ik graag vieren met deze track!"

Paul Sinha bracht vorig jaar zijn album 'Dromen' uit, waarop samenwerkingen staan met onder andere Snelle, Kraantje Pappie en Tabitha. De tracks zijn al miljoenen keren gestreamd en kregen support van onder andere Radio 538, 100% NL en XITE. 'Nu Ik Jullie Zie' komt uit via Alpha Rec. en is vanaf vandaag overal te streamen.