Paul Rüpp: “We hopen dat we weer snel fysiek met elkaar aan de slag kunnen.”

Ons (online) onderwijs wordt beter beoordeeld dan vorig jaar, toch gaat het online leren steeds meer tegenstaan. Dat zien we bijvoorbeeld terug in het onderzoek dat gedaan is onder studenten.

“In grote lijnen gaat het helemaal niet zo slecht met de studenten. De studievertragingen zijn te overzien, de punten die gehaald worden zijn goed. Maar het sociale welbevinden, de uitzichtloosheid en ook wel de moedeloosheid die er is, zien we ook terug. Ook zien we dat Avans nog meer aandacht kan besteden aan het welzijn van de studenten,” zegt Paul Rüpp in een videoboodschap voor studenten en medewerkers.

Fysiek onderwijs

“Steeds weer zijn we aan het kijken hoe we dat welzijn en dat welbevinden van onze medewerkers en studenten kunnen vergroten. En hoe we op een verantwoorde manier de maatregelen kunnen versoepelen.”
Een van de manieren om dat te onderzoeken is deelname aan de pilot thuistesten. “Het is een van de manieren om te zorgen dat de hogeschool weer zo snel mogelijk open kan gaan.”

Daarnaast behartigt Avans de belangen van studenten en medewerkers op verschillende manieren, en in samenwerking met externe partijen als onze koepelorganisatie Vereniging Hogescholen en de studentenvakbonden.

Je kunt kiezen voor een ondertiteling, in het Nederlands of in het Engels. Ga dan naar 'Instellingen' en kies 'Ondertiteling'.