Open online lunchcollege: Motivatie!

Hoe kun je als docent in het hoger onderwijs de motivatie van je studenten positief beïnvloeden, ook bij online onderwijs? Deze en andere motivatievraagstukken staan centraal tijdens het Online Open Lunchcollege ‘Motivatie!’, dat Avans lector Peter Verkoeijen (lectoraat Brein & Leren) verzorgt, samen met zijn collega Lottie Raaijmakers.

Werkend aan de keukentafel of de hele dag colleges (geven vanuit de logeerkamer) voor studenten in hun studentenkamer. Het is haast vanzelfsprekend geworden. Praktisch zijn we er wel uit. De thuiswerkplek is inmiddels naar eigen wens ingericht.

Motivatievraagstukken
Hoe als docent de motivatie van studenten op peil te houden en te versterken is een vraagstuk van alle tijden. Hoe kun je bij studenten motivatie positief beïnvloeden, ook nu je als docent online onderwijs verzorgt? Deze en andere motivatievraagstukken staan centraal tijdens het Online Open Lunchcollege ‘Motivatie!’, dat Peter Verkoeijen (lector Brein en Leren) verzorgt op woensdag 17 maart (van 12.00 tot 13.00 u). Een college waarin Peter motivatietheorieën toelicht, je laat nadenken over je eigen onderwijs en hoe je motivatie het beste kan bevorderen.

Helaas géén toverformule
Tijdens het interactieve lunchcollege wisselt Peter theorie af met inbreng van deelnemers. Daarnaast licht Lottie Raaijmakers (expertisegroep Brein en Leren) de Motivatie-motor toe: een hulpmiddel om te reflecteren op de wijze waarop je zelf onderwijs verzorgt. En dat je helpt om je onderwijs motiverender te maken. Tot slot delen Peter en Lottie praktische tips en handvatten, die motivatie bevorderen. Student motiveren is - vooral nu – best een opgave: helaas is er géén toverformule. Maar het is goed om de kennis die er is te delen, samen ervaring uit te wisselen en van én met elkaar te leren om zo elkaar te inspireren. Meld je dus snel aan!

• Voor wie? Docenten MBO, HBO en WO.
  • Door wie: Peter Verkoeijen (lector Brein en Leren) en Lottie Raaijmakers (expertisegroep Brein en Leren)
  • Wanneer? 17 maart 2021 (van 12 u tot 13 u)
  • Aanmelden en meer informatie: klik dan hier of ga naar https://openonlinelunchcollege.avans-evenementen.nl/

Vragen? Opmerkingen? Achteraf kijken?
Dit college wordt opgenomen en na afloop van het lunchcollege beschikbaar gesteld op de pagina Brein en Leren op Avans.nl. Daarnaast  reageert Peter Verkoeijen ook na het lunchcollege (t/m 19 maart 2021) op vragen en opmerkingen.