Aan de slag met data science in agrifood

Docenten en lectoren van Avans Hogeschool zijn betrokken bij vier online masterclasses van de HAS Hogeschool. Deze masterclasses zijn voor ondernemers in de agrarische sector die willen weten hoe zij data science in hun eigen bedrijf toe kunnen passen.

Data is niet meer weg te denken uit alle schakels in de agrifoodketen. We zien toepassingen in stalsystemen, tuinbouw, tracking & tracing van dieren, duurzaamheid en marketing. Maar hoe werkt het precies, hoe ga je ermee aan de slag en wat levert het op?

Theorie en praktijk

In antwoord op die vragen ontwikkelde HAS Hogeschool 4 praktische online masterclasses. Deze masterclasses Data Science in AgriFood zijn bedoeld voor ondernemers in de sector die meer willen weten over de mogelijkheden en toepassingen van data science in hun eigen bedrijf. Elke masterclass bestaat uit een stuk theoretische basiskennis dat wordt vertaald naar de praktijk aan de hand van aansprekende cases uit de agrifoodsector. Ook is er ruimte voor vragen en interactie met experts en ervaringsdeskundigen. Naast lectoren van de HAS, zijn ook docenten en lectoren van Avans en JADS betrokken.

Gratis toegang

De masterclasses zijn ontwikkeld vanuit project DataLab AgriFood. Docenten en studenten van projectpartners HAS Hogeschool, Avans Hogeschool, Koning Willem I College en JADS hebben gratis toegang tot alle masterclasses. De introductie vindt plaats op 11 maart. De inschrijving is geopend