Paul Rüpp: 'Met de meeste medewerkers en studenten gaat het goed'

Speciaal in deze ‘coronatijd’ wil Avans weten hoe het met de studenten en medewerkers gaat en daarom is daar onderzoek naar gedaan. Paul Rupp: “Ten eerste bleek daaruit dat het met de meeste heel goed gaat. Ten tweede bleek daar ook uit dat er nog veel verbeteringen mogelijk zijn in het online leren. Die gaan we het komend studiejaar ook echt aanpakken en verbeteren.”

Praktijkonderwijs en eerstejaars

Sinds 15 juni zijn de Avansgebouwen weer open voor tentamens en praktijkopdrachten. In het nieuwe studiejaar zijn de maatregelen nog wat verder versoepeld. Rupp: “Er is meer ruimte in het OV, maar we blijven gebonden aan de fysieke beperkingen van de anderhalve meter. Daarom leggen wij de prioriteit bij het praktijkonderwijs en de eerstejaars. Die willen we zoveel mogelijk op onze hogeschool ontvangen. Ze moeten een thuisgevoel krijgen.”

Vakantie

Met de zomervakantie in zicht sluit Pau Rupp zijn videoboodschap af: “Er is heel hard gewerkt en er is veel creativiteit en inzet getoond. We zijn toe aan een welverdiende vakantie. Rust uit en zorg dat je in september weer opgeladen terugkomt.”

English subtitles available.