Avans studentondernemers van het jaar bekend

Het Avans Ondernemerscentrum en Studenten Businessclub Eigenaardig organiseerden begin dit jaar voor de tweede keer de verkiezing van de Top 25 Avans Ondernemer van het Jaar. Wat later dan gepland, door de coronacrisis, zijn nu de winnaars van de juryprijs en de publieksprijs bekend gemaakt.

Maar liefst 870 studenten binnen Avans combineren hun studie met een eigen bedrijf. Een onafhankelijke jury van 5 professionals selecteerde hieruit eerder 25 studentondernemers en koos een winnaar. Ook werd vooraf gestemd voor de publieksprijs. Tijdens de Avans Entrepreneurship Day op 12 maart zouden de winnaars een mooie plek op het podium krijgen om hun prijzen in ontvangst te nemen. Maar door de coronamaatregelen werd het evenement op het allerlaatste moment afgeblazen. Zuur voor de organisatie én voor de winnende studentondernemers. Wel ontvingen zij online felicitaties en de uitreiking werd verzet.

Na bijna 3 maanden wachten was het vorige week zover. De winnaars ontvingen in een iets kleinere setting ein-de-lijk hun prijzen.

En de winnaars zijn....
Tom Dullens is de gelukkige winnaar van de juryprijs: Avans Ondernemer van het Jaar. Met zijn bedrijf Environ-Design ontwikkelde hij een eigen zwembroek- en t-shirtlijn, gemaakt van gerecyclede petflessen. Geproduceerd door mensen die werken onder eerlijke omstandigheden.

Op een zomerse locatie in Berlicum, omringd door familie en vrienden, ontving Tom zijn prijs. Deze werd uitgereikt door de winnaar van vorig jaar, Teun Verschuren.

Publieksprijs
KG Events van Guust Metzemaekers en Koen van Overbeek was met de meeste stemmen de publieksfavoriet. Met hun bedrijf organiseren zij unieke evenementen waar ze de bezoekers een geweldige tijd laten beleven.

Op de laatste dag voor de vakantie, voor de deur van Avans Den Bosch, reikten de ‘meisjes’ van Businessclub Eigenaardig de prijzen uit aan de heren van KG Events. De flinke beker werd gevuld met bubbels en samen maakten ze er een klein feestje van, helemaal in lijn met hun onderneming.