Professionele online communicatie in zorg en welzijn: hoe maak je de klik?

Is chathulp anders dan whatsappen met je vrienden? En beeldbellen met patiënten anders dan een gewoon gesprek? Een e-mailconsult verschillend van een gemiddeld e-mailtje? Het antwoord is: Ja.

Als je net begint met online hulpverlening kan het lijken alsof je je reguliere vorm van hulpverlening gewoon digitaal gaat doen. Dat is niet het geval. Online hulpverlening kent specifieke aandachtspunten.

Magazine online communicatie

In dit digitale magazine vind je aandachtspunten voor de start met online communicatie in zorg en welzijn. Kies welke presentatie je wilt zien: veiligheid, E-consult, chathulp of beeldbellen

Wat lees je nog meer in het magazine?

  • We bieden een overzicht van termen die in online hulp relevant zijn. We geven je tips om je hier verder in te verdiepen via literatuursuggesties en een overzicht van trainingen die je kunt volgen.
  • Competenties online hulpverlenen.
  • Hoe zet je onlinehulpverlening in?
     

Het lectoraat Jeugd, Gezin & Samenleving richt zich specifiek op online alliantie. Dat wil zeggen: de persoonlijke klik en de overeenstemming over doelen en werkwijze van de hulpverlening, tussen de hulpverlener en de hulpvrager.