Landelijke programmeerwedstrijd HBO-i voor de tweede keer bij Avans

Afgelopen zaterdag 5 oktober heeft de opleiding Informatica van Avans Hogeschool in Den Bosch voor de tweede keer het Algorithm Programming Contest voor alle informatica-hbo’ers in Nederland gehouden.

Dit jaar waren er 14 teams die met elkaar de strijd aangingen. 5 uur lang deden ze hun best om de opgaven met verschillende algoritmes op te lossen. Het was een erg leuke dag met een gezellige sfeer. De opgaves waren moeilijk en uitdagend  en aan het eind van de dag waren er alleen maar uitgeputte en trotse studenten.

Roulerend event

De Bossche Informatica studenten gingen er met de winst vandoor. Deze editie was weer geslaagd en wordt zeker volgend jaar herhaald, hier of bij een andere hogeschool. De bedoeling is om er een roulerend jaarlijks event van te maken met alle hbo-informatica instellingen van Nederland.