ScienceGuide: Avans' Karina Visscher topper van collegejaar 18-19

Elk jaar benoemt ScienceGuide 10 toppers in het hoger onderwijs. Inspirerende mensen die bepalend zijn in het hoger onderwijs in binnen of buitenland. Karina Visscher, directeur van de Avans Academie Associate degrees, is één van die 10. Ze wordt genoemd als drijvende kracht achter de Associate degrees.

Reden voor een plek in deze top 10 is de groei van het aantal inschrijvingen in het hbo in 2018. Die nam dat jaar toe met 3,4%. En die groei hebben de hogescholen vooral te danken aan de Associate degrees. “Het tweejarige traject dat in 2006 werd geïntroduceerd om het gat te dichten tussen mbo en het hbo is na een aarzelend begin een volwaardig onderdeel geworden van hoger onderwijsaanbod,” aldus ScienceGuide. Ook de Hogeschool Rotterdam wordt genoemd. Samen met de Avans Academie Associate degrees zijn ze goed voor ruim een derde van het aantal instromende Ad-studenten in 2018.

Gezicht van de gestage groei

Afgelopen zomer ontvingen de eerste 150 studenten aan de Avans Academie hun diploma. En directeur Karina Visscher was er vanaf de start bij. ScienceGuide noemt haar dan ook het gezicht van de gestage groei van de Associate degrees. Dat ze een plek heeft gekregen in deze top 10 had Karina niet verwacht. “Het is een complete verrassing en een absolute eer!”

Bekijk de volledige top 10 op ScienceGuide.