Student Arjan start bedrijf in containerwoningen

Studenten en starters komen moeilijk aan woonruimte. Dat merkte student Commerciële Economie Arjan van de Watering toen hij stage liep bij een makelaar. Het inspireerde hem om een eigen bedrijf in containerwoningen te beginnen.

Arjan poseert op stoel voor stapel containers

Flexibel, betaalbaar en duurzaam. Dat zijn volgens Arjan de grootste voordelen van een containerwoning. Met een slaapkamer, toilet en keukentje is het groot genoeg voor 2 personen. En moet de container verplaatst worden, dan is dat geen probleem.

Met zijn bedrijf Guwa Container Homes wil Arjan een duurzame oplossing bieden voor de huidige woningnood onder jongeren. En zijn missie spreekt aan: in 2019 was Guwa een van de 25 beste studentbedrijven van Avans Hogeschool. Ook haalde Arjan de Top 25 onder de 25 van ondernemersplatform Sprout.

Lees verder op de website van Punt.