Zonder scriptie afstuderen bij Business Innovation

Studenten Business Innovation in Den Bosch studeren niet meer af met een scriptie, maar met het presenteren van een zelf bedachte innovatie.

Een van de drijvende krachten achter het nieuwe afstuderen is docent Anke van Lokven. Ze legt uit dat de docenten hebben nagedacht over wat studenten het beste kunnen opleveren als blijk dat ze kunnen functioneren in de praktijk. “Dat is natuurlijk het bedenken van een innovatie, in plaats van het schrijven van een lijvige scriptie.” Bij het afstuderen hoorde een informatiemarkt die vol stond met nieuwe innovaties, zoals manieren om plastic te recyclen, of hoe je Bluetooth in kunt zetten als verkoopmiddel.

Tijd om te verbeteren

Afstuderen zonder scriptie scheelt veel papierwerk en leidt tot een ander traject. Voorafgaand aan de eindpresentatie hebben studenten 3 tussentijdse beoordelingsmomenten. Als die beoordeling steeds voldoende is, dan mogen ze door. En bij een tussentijdse onvoldoende, krijgen ze tijd om te verbeteren. Als de eindpresentatie onvoldoende is, blijven de tussentijdse beoordelingen staan. Studenten hoeven dan niet het hele afstudeertraject te herkansen, maar een klein deel daarvan.

Lees het hele artikel op Punt.