CMD-onderzoek naar adaptiviteit van menselijke zintuigen

Vierdejaarsstudenten Communication & Multimedia Design (CMD) onderzochten voor het vak ‘Research in Adaptivity’ het aanpassend vermogen van menselijke zintuigen.

Foto: Met deze analoge researchtool werd onderzocht hoe het is om ogen aan de zijkant van je hoofd te hebben.

Met zelfgemaakte onderzoektools zochten de studenten antwoorden op uiteenlopende vragen zoals 'Wat als je ogen in je achterhoofd zou hebben' of 'Heeft kleur invloed op onze smaakbeleving?'.

Onderzoeker Antal Ruhl van het lectoraat Mensgericht Creëren begeleidde hen bij dit onderzoek. Ze gaan hiermee dieper in op de stof van CMD en dragen bij aan het onderzoek van Ruhl waarin hij zoekt naar alternatieven die ons waarnemend vermogen verrijken en de manier waarop we die kunnen aanleren.
Lees meer over dit nieuwe vak en het onderzoek in dit artikel op Caradt.nl.