Studenten winnen prijs voor ontwikkelen materialen rondom ongesteldheid in India

In India is sprake van ongesteldheidsdiscriminatie. 3 studenten Business Innovation besloten het taboe te doorbreken met het project Girl. Ze ontwikkelden hiervoor een menstruatie-armband en een lespakket.

Ongestelde vrouwen worden in India gezien als onrein. Ze mogen vaak niet naar school en lopen daardoor een scholingsachterstand op. Ook is er soms gebrek aan hygiëne, wat kan leiden tot nare infecties. Daarom is bewustwording en goede voorlichting zo belangrijk.

Verder ontwikkelen Girl

In juni 2019 is het initiatief Girl gekozen als de beste innovatie qua aansluiting op de duurzaamheidsdoelen van de Verenigde Naties. De jury bestond uit een docent en twee afgevaardigden uit het bedrijfsleven. De studenten wonnen met de verkiezing een mooie prijs: coaching van het College van Bestuur van Avans bij het verder ontwikkelen van het project. De studenten ontvingen de prijs uit handen van Jacomine Ravensbergen, bestuurslid van Avans.

Lees het hele artikel op Punt.