Studenten Accountancy en Finance & Control debatteren over stedelijke uitdagingen Breda

Op woensdag 22 mei namen 28 studenten plaats in de raadszaal van het stadhuis van Breda om hun projecten te verdedigen tijdens een debatwedstrijd. Het debat maakt onderdeel uit van het programma van eerstejaars studenten van Accountancy en Finance & Control. Een mooie samenwerking tussen Avans Hogeschool en Gemeente Breda waarmee jongeren kennis kunnen maken met openbaar bestuur.

De afgelopen weken hebben de studenten zich verdiept in onderwerpen als studentenwoningen in Breda, klimaatverandering, tegenprestatie in de bijstand en rookvrije stad. Na oefendebatten op school, mochten de winnaars van deze debatten hun standpunten verdedigen tijdens de finale die plaatsvond in het stadhuis: het hart van de democratie. Op een praktische manier werken studenten zo aan vaardigheden op het gebied van financieel onderbouwen, onderzoek, communicatie en omgaan met privacygevoelige informatie.

Beste debaters

De studenten werden gejureerd door een expertteam onder leiding van raadslid Rick Zagers. Bas Karremans en Evelien Philipsen werden door de jury uitgeroepen tot beste debaters. Zij kregen een prijs uitgereikt uit handen van wethouder Miriam Haagh. Tijdens de prijsuitreiking benadrukte Miriam Haagh het belang van een goed debat: “Als gemeente laten we jong talent graag meedenken over de toekomst van de stad. Zij hebben vaak frisse en vernieuwende ideeën. Maar een goed idee alleen is niet genoeg. Je moet het ook kunnen verwoorden en verdedigen wil je echt het verschil maken.”

Lees meer over de opleidingen Accountancy en Finance & Control.