Studenten lanceren het beste idee

Bij de opleidingen CMD, Informatica, Technische Informatica, Elektrotechniek, Technische Bedrijfskunde en Werktuigbouwkunde van Avans Hogeschool Den Bosch kun je als student je beste idee introduceren.

Via een wedstrijd maak je kans op maximale hulp om je idee te realiseren in de vorm van workshops, exposure, netwerk, expertise en budget.

Studenten David Stekelenburg, Ralph Bethlem en Jan Meekes hebben hun nek uitgestoken en hun idee aangedragen. Het eerste idee is een nieuw aandrijfsysteem voor elektrische fietsen en een ander project is gericht op de automatisering van de drankvoorziening bij festivals. Na het pitchen van hun idee voor een vakjury zij de winnaars geworden. Nu werken ze verder aan de ontwikkeling van hun idee in het Tech-lab, waarbij zij gebruikmaken van de faciliteiten en kennis die hier aanwezig zijn. In juni hopen zij een werkend prototype te laten zien.

De wedstrijd Het beste idee is opgestart om studenten de kans op ondersteuning te bieden in de realisatie van hun idee. We willen studenten motiveren zichzelf te blijven ontplooien en zich ook buiten de grenzen van hun opleiding te oriënteren.