Veranderende wereld vraagt om proactieve studenten

Gilbert Gooijers, managing director van telecombedrijf CM, trapte de jaarlijkse reeks Witlox VCS-Avans lezingen voor derde- en vierdejaarsstudenten Accountancy en Finance & Control af. Aan de hand van aansprekende voorbeelden nam hij de studenten mee in onze transformerende wereld. Het slotdebat over een aantal stellingen gaf zowel studenten als docenten stof tot nadenken.

Eén platform

Sinds 1999 helpt CM bedrijven. Dit doet ze door dagelijks verbeteringen door te voeren op het platform voor messaging, betalingen, apps en voice bijvoorbeeld voor de financiële sector waar veel veranderingen plaatsvinden. Waar traditionele financiële instellingen veranderen in innoverende 'mobile only' banken. Die van face-to-face naar online en  mobiel gaan. Het platform is er voor banken, verzekeringsmaatschappen, Payment Service Providers en Fintech-startups.

Blik op de toekomst

Gilbert deelde niet alleen zijn ervaringen als ondernemer maar ook zijn visie op de toekomst. Enkele voorbeelden die hij de revue liet passeren:  Google gaat verloren, websites verdwijnen, de opkomst van enorme koopkracht in China en de geringe toegevoegde waarde van mensen boven de 35. Zijn advies aan studenten luidde om zelf achter hun bureau vandaan te komen en actief nieuwe kennis te vergaren. In Nederland gaan ontwikkelingen, vergeleken bij sommige landen, veel te traag.

Stellingen

Uiteenlopende uitspraken van studenten op de 4 stellingen van Gilbert zorgden voor een levendig slot van de lezing. De jury, bestaande uit docenten en medewerkers van Witlox VCS, maakt na elke lezing die studenten bekend die kans maken op het winnen van een etentje. De 5 definitieve winnaars gaan na afloop van de 3 lezingen met docenten en medewerkers van Witlox VCS naar een van de betere restaurants van Breda.