Online bestelde kleding tijdens afhalen passen? Dat kan dankzij vijf Avansstudenten

Door pashokjes neer te zetten bij afhaalpunten kun je je bestelde kleren voortaan direct passen en, als je niet tevreden bent, meteen weer terugsturen. Het idee komt van Avansstudenten Ondernemerschap en Retailmanagement uit Den Bosch. Pakketbezorger DHL heeft het idee van inmiddels overgenomen. Punt sprak met de studenten.

Lees hier het verhaal op Punt.

Chantal, Hanneke, Lars, Mitch en Romy zijn derdejaarsstudenten Ondernemerschap & Retail Management in Den Bosch. In opdracht van DHL deden zij onderzoek om de binnenstad van Roosendaal aantrekkelijker te maken. “Veel ondervraagden gaven aan dat zij weinig thuis waren en dat zij hun pakketjes liever afhalen”, vertelt Chantal. “Ook hadden veel mensen geen tijd om te gaan winkelen in de stad. Hieruit bleek dus dat deze mensen gericht zijn op tijdsbesparing en gemak. Toen hebben we deze oplossing bedacht.”

Twee locaties

De studenten hebben vervolgens hun oplossing gepresenteerd aan een marketingmanager van DHL. Deze was erg enthousiast en inmiddels is de eerste DHL shop in Den Haag uitgerust met pashokjes. Eind deze maand volgt de tweede locatie in Amsterdam. Daar zijn de vijf studenten erg blij mee: “Het is natuurlijk een groot compliment voor ons als studenten als zo’n groot bedrijf zo enthousiast is over je idee.”

Geen dank

In het Algemeen Dagblad is Ronald Leunisse, managing director van DHL Express in Nederland, enthousiast over de studenten. “De frisse blik van studenten kan onverwachte nieuwe inzichten geven. Het idee van de paskamers sprong eruit.” Van dit enthousiasme hebben de vijf studenten helaas zelf nog niets gemerkt: DHL heeft ze vooralsnog geen bedankje gestuurd.