Extra lange gezamenlijke introductiedag studenten NHTV en Avans

De nieuwe lichting studenten van NHTV Breda University of Applied Sciences en Avans Hogeschool kunnen zich verheugen op een extra lange en uitgebreide introductie met elkaar en met de stad. Op donderdag 30 augustus vindt zowel de gezamenlijke Stadsdag als het HBO Intro Festival Breda plaats. De Stadsdag in de binnenstad en het festival op het buitenterrein van Breepark.

Succes Stadsdag

Vorig jaar was de eerste gezamenlijke Stadsdag voor alle eerstejaarsstudenten. Dat bleek een succes. 2.000 studenten maakten kennis met de verschillende facetten die Breda als studentenstad te bieden heeft. Een stad met gezellige evenementen, veel sportfaciliteiten en een groot horeca-aanbod. In totaal verwachten we dat op 30 augustus 3.000 studenten deelnemen aan de Stadsdag. ’s Avonds op het festival verwachten we ongeveer 5.000 studenten, inclusief introducees.

Samen met de gemeente Breda organiseren de 2 onderwijsinstellingen de Stadsdag. Een dag die onderdeel uitmaakt van een bredere introductie die de hogescholen zelf organiseren.

Extra lang evenement

Dit jaar is ervoor gekozen om de gezamenlijke Stadsdag te combineren met het HBO Intro Festival. Het is gelukt om het festival een week te verschuiven, zodat het samenvalt met de Stadsdag. Hierdoor sluit het festival ook beter aan op de andere introactiviteiten die de hogescholen dezelfde periode organiseren voor hun studenten. Doordat de lesweken van Avans en NHTV niet synchroon lopen is een meerdaagse gezamenlijke introductie niet haalbaar.

Valkenberg en Chassé Theater

De Stadsdag heeft een programma waarin kennismaking met de opleiding, de hogeschool, de stad en met andere studenten centraal staan. De dag begint met een gezamenlijke lunch in Park Valkenberg, waar tegelijkertijd sportactiviteiten worden georganiseerd door BRESS, het sportcentrum voor studenten in Breda. Daaropvolgend is er een voorstelling in het Chassé Theater en zijn er nog andere activiteiten die in de stad plaatsvinden.

Festival Breepark

Om 17.00 uur start het HBO Intro Festival op het buitenterrein van Breepark. Vanzelfsprekend met livemuziek, foodtrucks en ander entertainment. Tijdens het festival kunnen de studenten ook terecht op de informatiemarkt om zich nog meer te verdiepen in Breda als studentenstad. Op de markt zijn studentenverenigingen, studentenuitzendbureaus en een aantal lokale politieke partijen aanwezig.