Studenten Finance & Control kruipen in rol van business controller

4 derdejaarsstudenten Finance & Control namen in april deel aan een businesscase-competitie voor studenten van financiële opleidingen. In de rol van business controller gaf het Avans-team advies aan een fictieve verzekeraar.

Namens Avans Hogeschool reisden studenten Anne Swank, Agnes van Campen, Fabiënne Lapidaire, Jelmer Bakker en begeleider Coen van Hout af naar Amsterdam, waar de wedstrijd plaatsvond. Het Avans-team ging de strijd aan met studenten van de Hogeschool Rotterdam, Inholland, de Haagse Hogeschool en de Hogeschool van Amsterdam.

Reisverzekeringen

’s Ochtends kregen de 5 teams de business case van fictieve verzekeraar KGV voorgelegd. Deze middelgrote verzekeraar richt zich op reisverzekeringen. KGV heeft te maken met stijgende medische kosten en frauderisico’s. Aan de studenten de taak om als business controller een onderbouwd advies te geven aan de KGV-directie. De adviezen werden ’s middags gepresenteerd aan een jury.

Winnaar

De studenten van de Hogeschool van Rotterdam kwamen als winnaar uit de bus. Helaas, vindt Avansstudent Jelmer. “Wij misten de training als voorbereiding op de case, omdat de agenda’s het niet toelieten. Goed gereedschap is het halve werk. De volgende keer maakt Avans zeker een goede kans om te winnen.”