Samenwerking Avans en Tilburg University verlengd

Avans Hogeschool en Tilburg University hebben het convenant voor doorstroming van studenten verlengd. Studenten Finance & Control en Bedrijfskunde van Avans kunnen onder voorwaarden een doorstroomtraject volgen voor het behalen van een master aan de Tilburg University.

Mat van Essen, directeur Bedrijfsvoering van Tilburg University, Edwin Verlangen, directeur Academie voor Algemeen en Financieel Management en Willem Leijten, adjunct-directeur Academie voor Financieel Management van Avans Hogeschool, ondertekenden maandag 23 april de overeenkomst op de universiteit.

Premasters

Avansstudenten die een master willen volgen, hebben keuze uit verschillende premasters die aansluiten op hun huidige opleiding. Alleen studenten met een gewogen gemiddelde van een 7 komen in aanmerking voor deze versnelde doorstroming. Eric Niesten, opleidingscoördinator van de premasters op de universiteit, heeft goede ervaringen met de doorstromers. Het merendeel van de Avansstudenten die een premaster volgt, behaalt een master aan de Tilburg University.