First College-leerlingen bedenken ligbioscoop in voormalig Bredaas Museum

Havo-leerlingen uit Roosendaal bereidden zich afgelopen weken voor op een hbo-studie in het First College, een initiatief van Avans en NHTV. In opdracht van creatief bureau Goedzooi bedachten ze creatieve concepten voor de tijdelijke invulling van het pand van het voormalig Bredaas Museum.

Het winnende concept is een ligbioscoop. Die komt er ook echt. Wanneer de ligbioscoop geopend wordt, is nog niet bekend. Andere ideeën waren een feest met veel neonlicht en -schmink en festivals waar je kennis maakt met verschillende culturen, hapjes en drankjes van over de hele wereld en cultfilms.

First College

Docenten en studenten van Avans en NHTV begeleidden de leerlingen. Ze kregen verschillende colleges over marketing, finance, concepting en imagineering. Hierdoor krijgen de scholieren alvast een beeld hoe het is om te studeren aan een hogeschool en oefenen ze met hbo-vaardigheden zoals onderzoek doen, samenwerken en plannen. Leerlingen die meededen komen van het Norbertus College, JTC en het Gertrudis College uit Roosendaal.

Breda Botanique

Op de locatie van het voormalig Bredase museum komt over ruim een jaar Breda Botanique: een leisure concept met een hotel, restaurant, conceptstore, 60 appartementen en een Botanische tuin. Goedzooi geeft tijdelijke invulling aan het leegstaande pand.