Avans en gemeente Breda werken samen in economisch domein

Avans Hogeschool en de gemeente Breda hebben een convenant ondertekend voor samenwerking in het economisch domein de komende 4 jaar.

Uitwisseling

Miriam Haagh-Reijne, wethouder Zorg, Onderwijs en Dienstverlening, en Edwin Verlangen, directeur van de Academie voor Algemeen en Financieel Management van Avans Hogeschool, hebben afgelopen vrijdag de overeenkomst ondertekend.  Voornaamste doel is een duurzame koppeling tussen praktijk en onderwijs. “We bouwen aan een learning community waarin docenten, studenten en organisaties samen leren en ontwikkelen”, zegt Edwin Verlangen. “We geloven dat in modern beroepsonderwijs duurzame partnerships met het werkveld de ruggengraat vormen van onze opleidingen.”

Organisatieontwikkeling

De wethouder vult aan: “Organisatieontwikkeling speelt bij beide partijen. We weten elkaar nu al goed te vinden, maar willen de samenwerking verder verdiepen door het frequenter en structureler uitwisselen van kennis, maar ook van medewerkers en studenten. De samenwerking past naadloos in een samenleving waarin we met elkaar de stad maken.”