Nieuwe studenten vieren samen start studiejaar

Het nieuwe studiejaar is weer in zicht. De komende weken maken de eerstejaarsstudenten van Avans volop kennis met elkaar, Avans en hun nieuwe studentenstad. De nieuwe studenten gaan bijvoorbeeld samen op kamp, spelen het alom bekende ‘crazy 88’ spel of doen mee aan een pubquiz. Ook is er in Breda een gezamenlijke introductiedag voor eerstejaarsstudenten van Avans en NHTV.

Daarnaast kunnen de studenten ook naar het HBO Intro Festival. Op donderdag 31 augustus en donderdag 7 september staan in Avanssteden ‘s- Hertogenbosch en Breda de festivals op de agenda om studenten feestend het nieuwe studiejaar in te laten luiden.

HBO Intro Festival Den Bosch

Den Bosch bijt het spits af op 31 augustus met een geweldige line-up met onder andere Freddy Moreira en Tony Junior. Het festival begint om 17:00 en eindigt om 23:00 en vindt plaats op het Residentieplein aan de Onderwijsboulevard. Er worden zo’n 4.000 studenten verwacht.

HBO Intro Festival Breda

7 september is Breda aan de beurt. Het festival in Breda heeft dit jaar een speciale editie: HBO Intro Festival Freshmen Only Edition. De vernieuwde versie van HBO Intro Festival is een introductie voor eerstejaarsstudenten van NHTV en Avans. Via een e-mail ontvangen zij een persoonlijk e-ticket waarmee zij toegang krijgen tot het festival. In het e-ticket kan ook worden aangegeven of zij een introducé meenemen. De organisatie verwacht 2.500 studenten. Het festival duurt van 17:00 tot 23:00 en vindt plaats bij het Breepark. De line-up bestaat uit onder andere Naffz, Daisy en Girls Love DJs.

Kijk op de website van HBO Intro Festival voor meer informatie over de festivals in Den Bosch en Breda.