Jorna Leenheer eerste lector die een Steenkamp Award wint

Met veel trots laat het Expertisecentrum Sustainable Business weten dat Jorna Leenheer, lector New Marketing, de 2017 Jan-Benedict E.M. Steenkamp Award for Long-Term Impact heeft gewonnen. Het is de eerste keer dat een lector van een hogeschool deze prijs wint.

Eind mei, tijdens het EMAC congres in Groningen werd bekendgemaakt dat het paper ‘Do loyality programs really enhance behavioral loyalty? An empirical analysis accounting for self-selecting members’ als winnaar werd uitgeroepen.

In de tijd dat Jorna werkzaam was aan de universiteit van Tilburg werkte zij aan haar proefschrift. In 2007 werd een deel van het proefschrift gepubliceerd in the International Journal of Research in Marketing (IJRM). Dit is het hoogste Europese peer-reviewed journal op het gebied van Marketing.

Samen met co-auteurs Harald van Heerde, Tammo Bijmolt en Ale Smidts heeft Jorna Leenheer een fantastische prestatie geleverd. De prijs, die jaarlijks wordt uitgereikt aan papers gepubliceerd in IJRM tussen de 10 en 15 jaar geleden, gaat naar artikelen die een grote impact hebben gehad op de ontwikkeling van marketingkennis. Waar voorheen uitsluitend onderzoekers van universiteiten deze belangrijke prijs mee naar huis mochten nemen, was de eer er nu voor Jorna Leenheer, lector New Marketing van Avans Hogeschool.