Studenten Bedrijfseconomie winnaars bij Onderzoek opent deuren

Studenten Bedrijfseconomie presenteerden op 11 januari de resultaten van het onderzoek die zij samen met het Expertisecentrum Sustainable Business uitvoerden. Tijdens de bijeenkomst 'Onderzoek opent deuren' bepaalde een deskundige jury van directeuren, kenniskringleden en de lector welke studenten de beste presentatie hadden gemaakt.

Als winnaars kwamen Martijn van Dijk en Willem Story uit de bus met het onderwerp De menselijke maat van IBN, over het maatschappelijk rendement van IBN.

Beide Bedrijfseconomiestudenten ontvingen een cheque ter waarde van €250, uitgereikt door Edwin Verlangen, voorzittend directeur Expertisecentrum Sustainable Business. Daarnaast reikte Edwin een cheque uit voor een goed doel. Edukans, een ontwikkelingsorganisatie voor onderwijs die kinderen in ontwikkelingslanden goede kansen wil geven.

Onderzoek opent deuren

Voor verschillende bedrijven en instellingen bogen Avansstudenten zich over vraagstukken op het gebied van duurzaam ondernemen en duurzame economische ontwikkeling. Dat leverde nieuwe inzichten op die de bedrijven en instellingen helpen om zich anders te organiseren. Door anders te handelen spelen ze in op grote veranderingen in onze economische en maatschappelijke omgeving.

Juryleden

Anita van Pol, directeur Academie voor Financieel Management, Edwin Verlangen, voorzittend directeur Expertisecentrum Sustainable Business, Frans Stel, lector International Business en Isolde Sprenkels, kenniskringlid van het expertisecentrum beoordeelden de presentaties. Een aantal voorbeelden: Effectiviteit afstudeeronderzoeken, Energiebesparing door een gedragsverandering, Future of Retail, Privacy Glass, Integrated reporting - Nulmeting PUM, Duurzaam printen, Integrated reporting ‘het nieuwe rijden’ onder de verslaggeving, Integrated Reporting voor het MKB en De Transitie naar circulair straatmeubilair. Een aanpak voor de toekomst en Duurzaam printen.