Studenten bedenken bijzonder kledingstuk carnaval: onderbroek met zakken

Klaar voor de polonaise, maar waar berg je een telefoon op en waar je geld? Dit probleem is waarschijnlijk een feest der herkenning voor de mannelijke carnavalsvierders. Vrouwen hebben een handtasje of vouwen een paar briefjes contant geld in hun bh, terwijl mannen kampen met een chronisch gebrek aan opbergruimte. Studenten Tom Faas (19), Damon Sinke (22) en Finn Sanden (21) van de opleiding Small Business en Retail Management van Avans Hogeschool in Breda bedachten daarvoor een oplossing: een onderbroek met zakken.

Het product is ontstaan vanuit het project Student Company van de Academie voor Marketing en Business Management, waarin studenten een eigen onderneming opstarten. Het net opgezette bedrijf van de drie Avansstudenten heet Kangaroo Underwear, verwijzend naar de buidel van het Australische dier. “Onze missie is om het leven makkelijker en comfortabeler te maken”, vertelt Faas. “Wij ondervonden zelf vaak het probleem. Als man heb je in je kleding weinig opbergmogelijkheden en bedachten daarom deze oplossing.”

Nieuwe lading

Naast het innovatieve hebben de bedenkers ook aandacht besteed aan de kwaliteit van het product. De onderbroeken worden in dezelfde fabriek geproduceerd als de onderbroeken van Calvin Klein, Hugo Boss en Adidas. “Volgende week verwachten we weer een nieuwe lading. Precies op tijd voor carnaval”, stelt medebedenker Sanden.

Het bedrijf startte de verkoop afgelopen januari. Volgens de jonge ondernemers is eerste feedback die ze ontvangen positief. De eerste partij onderbroeken was al ook uitverkocht voor dat die binnenkwam. Aangezien het product zeer handig is voor carnavalsgangers hopen ze er nu nog enkele honderden aan de man te brengen. Het item is vooruit te bestellen zodat het voor carnaval binnenkomt.

Andere gelegenheden

Carnaval staat voor de deur. Wat dat betreft is de timing perfect. Toch benadrukken de studenten dat het voor veel meer gelegenheden een handig kledingstuk is. Zo geven de drie aan dat de onderbroek ook bijzonder geschikt is op vakantie, in de sportschool, op een feestje, op een festival of de brakke zondag daarna. “En los van de handige opbergruimte zit hij gewoon lekker.”

Het product is te verkrijgen op: www.kangaroounderwear.nl. Volg ook de Facebookpagina voor meer info.