Opening Avans Glazen School 3FM Serious Request

De Avanslocatie aan de Lovensdijkstraat is van 19 tot 23 december 2016 het decor van de Avans Glazen School. 5 dagen lang zijn in Xplora activiteiten, waarmee studenten en medewerkers geld inzamelen voor 3FM Serious Request. Op maandag 19 december verrichten Jacomine van Ravensbergen, het nieuwe lid van het College van Bestuur van Avans samen met de Bredase wethouder Miriam Haagh om 10.00 uur samen de opening.

Na de opening van de Glazen School, waarin de menselijke longinhoud een belangrijke rol speelt, gaat het programma van start. Zo mogen slimmeriken de hele week proberen te ontsnappen uit de escape room. Verder kunnen studenten en medewerkers een workshop zelfverdediging volgen, meedoen aan yogalessen of zen-meditatie, deelnemen aan de actie om een compleet lokaal te vullen met ballonen, een virtual crime scene bezoeken en deelnemen aan de pubquiz. Het hele programma vind je op de Facebookpagina van de Glazen School.

Slapen in de Glazen School

Met ruim 20 activiteiten probeert de organisatie een zo’n groot mogelijk bedrag in te zamelen. Voor slechts een paar gelukkigen bestaat de mogelijkheid om te slapen bij Avans. Dinsdagavond 20 december om 22.00 uur begint namelijk het nachtprogramma van de Glazen School. Ucademy is aanwezig voor de nodige inspiratie, er is een filmmarathon en de slapers kunnen een gokje wagen.

Eigen initiatief

Kay Michiels en Natasja van der Meer, medewerkers van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu, namen zelf het initiatief om de actie 3FM Serious Request te ondersteunen. Op 23 december overhandigen de initiatiefnemers de cheque met de opbrengst van alle acties aan de dj’s in het Glazen Huis op de Grote Markt in Breda.

Dit jaar vraagt 3FM Serious Request aandacht voor de Stille Ramp: longontsteking. Hieraan sterven helaas 900.000 kinderen per jaar. Je verwacht het misschien niet, maar longontsteking eist meer levens dan hiv, aids, malaria en de mazelen bij elkaar. Het Glazen Huis staat van 18 tot 24 december op de Grote Markt in Breda.