Jacomine Ravensbergen nieuw lid College van Bestuur Avans Hogeschool

Dr. Jacomine Ravensbergen zal per 1 december toetreden tot het College van Bestuur van Avans Hogeschool. Samen met Diederik Zijderveld en voorzitter Paul Rüpp zal zij verantwoordelijk worden voor het dagelijks bestuur van de hogeschool.

Jacomine: ‘Met Avans 2020 ligt er een stevige ambitie waarvan de realisatie in de praktijk een mooie uitdaging vormt. Ik kijk dan ook erg uit naar de start bij Avans en de samenwerking binnen het College van Bestuur.’ Jacomine Ravensbergen zal aan de slag gaan met in ieder geval de portefeuille onderwijs en kwaliteitszorg.

Jacomine Ravensbergen maakt de overstap naar Avans Hogeschool van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Daar is zij decaan (directeur) van de faculteit Bewegen, Sport en Voeding. Daarnaast geeft zij leiding aan het Amsterdam Institute of Sport Science, de Topsport Academie Amsterdam en het HvA brede Urban Vitality programma.

Na haar opleiding Geneeskunde aan de Universiteit Leiden, was zij docent functionele anatomie aan de Universiteit Utrecht (UU) waar zij ook promoveerde. Na haar loopbaan bij de UU werkte ze lange tijd in diverse functies bij financier van gezondheidsonderzoek ZonMw en bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Naast haar werk is Jacomine actief als bestuurder in de (internationale) roeiwereld.

Paul Rüpp, voorzitter van het College van Bestuur: “We krijgen met Jacomine een stevig inhoudsgedreven bestuurder in huis, die gepokt en gemazeld is in het hoger beroepsonderwijs. En die kan lachen. Een niet onbelangrijke karaktereigenschap.”

Voorjaar 2016 ontstond een vacature in het College van Bestuur door het plotseling uitvallen van vicevoorzitter van het College van Bestuur Marja Kamsma ten gevolge van een ongeneeslijke vorm van kanker.

Over Avans Hogeschool

Avans Hogeschool heeft 54 hbo-opleidingen, 29.000 studenten en 2.600 medewerkers. Behoort al jarenlang tot de top 3 van hogescholen van Nederland. En heeft locaties in Breda, Den Bosch en Tilburg. We maken duurzaam het verschil. We leiden startbekwame en toekomstbestendige professionals op. Ontwikkelen nieuwe kennis voor het onderwijs en de samenleving. Samen met bedrijven, instellingen en overheden. Onze studenten en medewerkers werken multidisciplinair samen en komen tot creatieve oplossingen die maatschappelijk van waarde zijn.