Student Avans aangehouden in verband met dreigtweet

Dinsdagochtend is een student van Avans Hogeschool in Den Bosch aangehouden naar aanleiding van een dreigtweet.

Na signalering van de tweet heeft Avans contact opgenomen met de politie. Zij hebben de student dinsdagochtend aangehouden. Momenteel onderzoekt de politie de aard van de dreigtweet.

Paul Rüpp, voorzitter van het College van Bestuur van Avans Hogeschool: ‘We weten nog niet hoe serieus de dreiging was, maar zelfs als het om een misplaatste grap gaat, nemen we dit uiterst serieus. We zijn dan ook blij dat we samen met de politie zo voortvarend op hebben kunnen treden. We wachten nu het onderzoek van de politie af.’

In verband met het lopende onderzoek kan de hogeschool nu verder geen mededelingen doen over de zaak.