Vluchtelingen in Nederland: in of out?

De meningen zijn erg verdeeld als het over vluchtelingen gaat. Mogen ze blijven of moeten ze weer snel terug naar hun land van herkomst? Want de grote vraag luidt: hoe de vluchtelingenproblematiek aan te pakken. De studenten Mexi Panis en Nikki Hesius van de Academie voor Sociale Studies (ASB) in Breda gaan met het publiek in debat tijdens het Studium Generale bij Avans Hogeschool op donderdag 19 mei.

Er staan 2 interessante gastsprekers op het programma. De eerste gastspreker is Dion van den Berg, senior beleidsadviseur bij PAX voor vrede. Hij spreekt over actuele cijfers, internationale verplichtingen en de verschillende redenen om te vluchten. Daarna zal Sameer Hannan, een vluchteling afkomstig uit Aleppo (Syrië), zijn verhaal met ons delen.

Studium Generale

In de periode april tot en met juni organiseert ASB een reeks van 7 actualiteitencolleges. Sinds april staat er elke week op donderdagmiddag een onderwerp centraal dat relevant is voor professionals uit het maatschappelijk domein. De onderwerpen die dit jaar op de rol staan zijn onder andere de vluchtelingencrisis en duurzaamheid. De bijeenkomsten zijn voor iedereen vrij toegankelijk.

Studium Generale: ‘Vluchtelingen in Nederland: in of out?’ vindt plaats op donderdag 19 mei van 14.40 - 16.25 uur. Locatie: Avans Hogeschool, Hogeschoollaan 1 Breda, collegezaal HA.401. De volgende Studium Generale-data zijn: 26 mei, 2 juni en 9 juni.